Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHe, Ming Fang; Phillion, JoAnn
TitelTrapped In-between A Narrative Exploration of Race, Gender, and Class.
QuelleIn: Race, Gender & Class, 8 (2001) 1, S.47-56Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1082-8354
SchlagwörterBlack Teachers; Cultural Differences; Diversity (Faculty); Elementary Secondary Education; Females; Foreign Countries; Gender Issues; Multicultural Education; Personal Narratives; Racial Differences; Sex Differences; Social Class; Canada; China
AbstractExplores issues of race, gender, and class, focusing on three Chinese women teachers' in-between cultural experiences in Canada and China and one black teacher's experiences in a Canadian multicultural school. In both cases, understandings of race, gender, and class and the effect on identity grew out of participants' personal and professional life experiences. (SM)
AnmerkungenRace, Gender & Class, Jean Ait Belkhir, Dept. f Social Services, Souther University of New Orleans, 6400 Press Dr., New Orleans, LA 70126;. Tel: 504-286-5232.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Race, Gender & Class" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: