Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMota, Graca
TitelYoung Children's Motivation in the Context of Classroom Music: An Exploratory Study about the Role of Music Content and Teaching Style.
QuelleIn: Bulletin of the Council for Research in Music Education, (1999) 141, S.119-123Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0010-9894
SchlagwörterAural Learning; Child Development; Foreign Countries; Higher Education; Interviews; Music Education; Observation; Self Evaluation (Individuals); Student Motivation; Teaching Styles; Young Children; Portugal
AbstractExplores the link among music content and teaching style and the changes in children's ratings of musical self-competence and their motivation to continue in music. Tested 100 Portuguese children over three years. Finds that declines in both motivation and evaluation of self-competence may be explained by excessive emphasis on aural skills and music notation. (CMK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Bulletin of the Council for Research in Music Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: