Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcCormick, Linda; Noonan, Mary Jo; Ogata, Veronica; Heck, Ronald
TitelCo-Teacher Relationship and Program Quality: Implications for Preparing Teachers for Inclusive Preschool Settings.
QuelleIn: Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities, 36 (2001) 2, S.119-32Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1079-3917
SchlagwörterDisabilities; Environmental Influences; Interpersonal Relationship; Preschool Education; Regular and Special Education Relationship; Teacher Collaboration; Team Teaching
AbstractA study explored associations between co-teachers' (n=20) perceptions of similarity (in philosophical beliefs, personal characteristics and traits, and professional style) with one another and two quality outcomes. With disability status controlled for, there was a significant relationship between the co-teacher relationship and quality of the environment. (Contains references.)(Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: