Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDay, Christopher; Leitch, Ruth
TitelTeachers' and Teacher Educators' Lives: The Role of Emotion.
QuelleIn: Teaching and Teacher Education, 17 (2001) 4, S.403-15Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-051X
SchlagwörterCollege Faculty; Elementary Secondary Education; Faculty Development; Foreign Countries; Higher Education; Individual Development; Personal Narratives; Preservice Teacher Education; Teachers; United Kingdom (England); United Kingdom (Northern Ireland)
AbstractPresents research on enhancing teachers' understanding of the key role emotions play in their personal professional growth, combining narrative, autobiographical accounts of British school and college teachers with an examination of the underlying values affecting the practices of their tutors. Results reveal the effects of powerful, often unacknowledged interaction between personal biography and professional and social contexts upon teachers. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching and Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: