Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSmeets, Paul M.; Barnes-Holmes, Dermot; Roche, Bryan
TitelDerived Stimulus-Response and Stimulus-Stimulus Relations in Children and Adults: Assessing Training Order Effects.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 78 (2001) 2, S.130-54Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0965
SchlagwörterAdults; Age Differences; Concept Formation; Discrimination Learning; Generalization; Mediation Theory; Patterned Responses; Performance Factors; Preschool Children; Stimuli; Stimulus Generalization; Theories
AbstractTrained preschoolers and adults on three sets of successive discriminations with stimuli labeled A, B, and R. Tested for derived stimulus-response relations and stimulus-stimulus relations. Adults displayed class-consistent B-R and A-B performances over all conditions. Children's display of class-consistent B-R performance varied by training protocol. Findings are consistent with stimulus equivalence account rather than mediated response account. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Experimental Child Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: