Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchuhmann, Peter W.; McGoldrick, KimMarie
TitelA Conjoint Analysis of Student Registration Decision Making: Implications for Enrollment.
QuelleIn: Journal on Excellence in College Teaching, 10 (1999) 3, S.93-121Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1052-4800
SchlagwörterCollege Students; Course Selection (Students); Decision Making; Elective Courses; Enrollment Influences; Higher Education; Student Needs
AbstractUsed the statistical technique of conjoint analysis to examine students' choices of elective courses. Computed the relative contributions to student satisfaction, or "utility," of five course- and instructor-level attributes hypothesized to influence registration decisions. Found that students' choices are in large part a function of the course's catalog description, perceived applicability to future career, and time of day the course is offered. Expected grade may also be a factor. (EV)
AnmerkungenSubscription Department, Journal on Excellence in College Teaching, 6953 Hwy. 144, Owensboro, KY 42303 ($43 U.S.; $49 international). Tel: 270-281-5888; Email: ject@compuserve.com; Web site: http://ject.lib.muohio.edu/.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal on Excellence in College Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: