Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLittlejohn, Jim
TitelThe Impact of the Native American Languages Act on Public School Curriculum: A Different View.
QuelleIn: Journal of Law and Education, 29 (2000), S.481-90Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0275-6072
SchlagwörterStellungnahme; American Indian Education; American Indian Languages; Bilingual Education; Court Litigation; Elementary Secondary Education; English Only Movement; Federal Legislation; Language Minorities; Public Schools; Tribally Controlled Education
AbstractResponds to Scott Ferrin's argument (EJ 583 598) and, as the former policy director for the U.S. Office for Civil Rights (OCR), decries both Ferrin and OCR for their relentless and, in his view, unwarranted promotion of bilingual education. Contends that no civil-rights laws, including the Native American Languages Act (NALA), support or allow federal control of local school curricula or teaching methodologies. (Contains 40 footnotes.) (MLF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Law and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: