Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFelder, Scott Andrew
TitelStop the Presses: Censorship and the High School Journalist.
QuelleIn: Journal of Law and Education, 29 (2000) 4, S.433-61Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0275-6072
SchlagwörterStellungnahme; Censorship; Court Litigation; Federal Courts; Freedom of Speech; High Schools; Journalism; Public Schools; Student Rights
AbstractSince its broadly protective decision in "Tinker," the Supreme Court has gradually narrowed the scope of student free speech rights. Examines the development of First Amendment rights in public schools, in particular those of high school journalists. Argues that the "Hazelwood" decision is flawed in several respects. Notes some potential solutions to the censorship problems resulting from the "Hazelwood" decision. (Contains 204 footnotes.) (MLF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Law and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: