Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHenze, Rosemary C.
TitelSegregated Classrooms, Integrated Intent: How One School Responded to the Challenge of Developing Positive Interethnic Relations.
QuelleIn: Journal of Education for Students Placed at Risk, 6 (2001) 1-2, S.133-55Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1082-4669
SchlagwörterCultural Awareness; Cultural Pluralism; Diversity (Student); Elementary Education; English (Second Language); Equal Education; Faculty Development; Language Minorities; Minority Groups; Parent Participation; Racial Bias; Teamwork
AbstractDiscusses whether schools can be vehicles for improving race relations, describing one elementary school that simultaneously provides language instruction for language minority students and integrates children across ethnic groups to break down tensions fostered by segregation. Innovative classroom teaming, teacher-led professional development, and parent participation allow all groups to know each other across ethnic lines. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education for Students Placed at Risk" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: