Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enIsrael, Glenn D.; Beaulieu, Lionel J.; Hartless, Glen
TitelThe Influence of Family and Community Social Capital on Educational Achievement.
QuelleIn: Rural Sociology, 66 (2001) 1, S.43-68Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-0112
SchlagwörterAcademic Achievement; Academic Persistence; Community Characteristics; Family Environment; Family Structure; High School Students; High Schools; Parent Child Relationship; Rural Urban Differences; Social Capital; Social Integration; Socioeconomic Influences
AbstractAnalysis of national longitudinal data indicates that high school students' educational achievement (grade average, standardized test scores, staying in school) was strongly affected by process and structural attributes of family social capital (family structure and income, parent education, parent-child interactions) and somewhat affected by attributes of community social capital (residential stability, rurality, community socioeconomic status). (Contains 63 references.) (SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Rural Sociology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: