Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHodges, Russ; White, William G.
TitelEncouraging High-Risk Student Participation in Tutoring and Supplemental Instruction.
QuelleIn: Journal of Developmental Education, 24 (2001) 3, S.2-10Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0894-3907
SchlagwörterAcademic Achievement; Comparative Analysis; Elementary Education; High Risk Students; Higher Education; Secondary Education; Supplementary Education; Teacher Influence; Tutoring
AbstractInvestigates the effect of high-risk students' use of self-monitoring strategies and instructors' use of verbal prompts on students' participation in tutoring and supplemental instruction, and on academic achievement. Finds a significant difference between mean semester GPA of supplemental instruction attendees and nonattendees, but none between tutoring participants and nonparticipants. Contains 43 references. (CJW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Developmental Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: