Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShevlin, Mark; Banyard, Philip; Davies, Mark; Griffiths, Mark
TitelThe Validity of Student Evaluation of Teaching in Higher Education: Love Me, Love My Lectures?
QuelleIn: Assessment & Evaluation in Higher Education, 25 (2000) 4, S.397-405Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0260-2938
SchlagwörterCollege Students; Higher Education; Student Evaluation of Teacher Performance; Teacher Characteristics; Teacher Effectiveness; Test Validity
AbstractHypothesized that students' perception of the lecturer would significantly predict teaching effectiveness ratings. A factor model of teaching effectiveness which included lecturer ability, module attributes, and lecturer's charisma was found to be an acceptable description of the student rating data. Concluded that student ratings don't wholly reflect actual teaching effectiveness, and that a central trait exists which influences evaluations. (EV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Assessment & Evaluation in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: