Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSolan, Harold A.; Larson, Steven; Shelley-Tremblay, John; Ficarra, Anthony; Silverman, Michael
TitelRole of Visual Attention in Cognitive Control of Oculomotor Readiness in Students with Reading Disabilities.
QuelleIn: Journal of Learning Disabilities, 34 (2001) 2, S.107-18Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-2194
SchlagwörterEducational Therapy; Eye Movements; Grade 6; Instructional Effectiveness; Intermediate Grades; Reading Comprehension; Reading Difficulties; Remedial Reading
AbstractThis study investigated eye movement and comprehension therapy in sixth graders with reading disability. Students received each therapy type for 12 weeks with half receiving eye movement therapy first and half receiving comprehension therapy first. Mean growth in reading comprehension for the total sample was 2.6 years with equally significant improvements in eye movements. Order of therapy was not significant. (Contains references.) (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Learning Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: