Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWimpory, Dawn C.; Hobson, R. Peter; Williams, J. Mark G.; Nash, Susan
TitelAre Infants with Autism Socially Engaged? A Study of Recent Retrospective Parental Reports.
QuelleIn: Journal of Autism and Developmental Disorders, 30 (2000) 6, S.525-36Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-3257
SchlagwörterAutism; Behavior Patterns; Behavior Rating Scales; Disability Identification; Infants; Interpersonal Communication; Interpersonal Competence; Preschool Children; Preschool Education; Social Behavior; Socialization; Toddlers
AbstractTen parents of preschoolers with autism and 10 parents of typical preschoolers were given the Detection of Autism by Infant Sociability Interview, which elicits reports on 19 aspects of social engagement characteristics. Findings indicate that infants with autism had marked limitations in both person-to-person and person-person-object social engagement. (Contains references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Autism and Developmental Disorders" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: