Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSummers, Mike; Kruger, Colin; Childs, Ann; Mant, Jenny
TitelUnderstanding the Science of Environmental Issues: Development of a Subject Knowledge Guide for Primary Teacher Education.
QuelleIn: International Journal of Science Education, 23 (2001) 1, S.33-53Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterElementary School Teachers; Environmental Education; Primary Education; Professional Development; Questionnaires; Science Education; Teacher Education
AbstractUses a questionnaire to explore understanding in practicing primary school teachers (n=170), primary trainees (n= 120), and secondary science trainees (n=88) in the areas of biodiversity, carbon cycle, ozone, and global warming. Suggests that both basic explanations and difficulties in understanding of teachers in some areas can usefully inform programs of professional development for sustainable development and environmental education. (Contains 20 references.) (Author/ASK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Science Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: