Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLarivee, Serge; Normandeau, Sylvie; Parent, Sophie
TitelThe French Connection: Some Contributions of French-Language Research in the Post-Piagetian Era.
QuelleIn: Child Development, 71 (2000) 4, S.823-39Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-3920
SchlagwörterStellungnahme; Children; Cognitive Development; Developmental Psychology; Individual Differences; Literature Reviews; Models; Piagetian Theory; Researchers; State of the Art Reviews; Theories; France; Switzerland
AbstractPresents French-speaking researchers' contribution to differential developmental psychology. Traces methodological and theoretical transformations necessary for understanding individual differences within a general theory of cognitive development. Provides overview of pluralistic and multidimensional model of cognitive functioning/development emerging from French and Swiss researchers. Describes agendas of researchers studying the relationships between inter- and intraindividual differences and general cognitive development. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Child Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: