Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLuecking, Richard G.; Fabian, Ellen S.
TitelPaid Internships and Employment Success for Youth in Transition.
QuelleIn: Career Development for Exceptional Individuals, 23 (2000) 2, S.205-21Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0885-7288
SchlagwörterDisabilities; Education Work Relationship; Employment Potential; Followup Studies; Graduate Surveys; High Schools; Internship Programs; Predictor Variables; Racial Factors; Sex Differences; Student Characteristics; Transitional Programs
AbstractThis article presents information on the characteristics and post-school outcomes of youth (N=3,024) who participated in the Bridges School to Work internship program at seven sites from 1993 to 1997. Neither gender, race, nor primary disability made a significant difference in employment status at 6 months post-internship. Work behaviors during the internship were highly predictive of later employment status. (Contains references.) (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Career Development for Exceptional Individuals" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: