Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRamasamy, Rangasamy; Duffy, Mary Lou; Camp, Jimmy L., Jr.
TitelTransition from School to Adult Life: Critical Issues for Native American Youth with and without Learning Disabilities.
QuelleIn: Career Development for Exceptional Individuals, 23 (2000) 2, S.157-71Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0885-7288
SchlagwörterAmerican Indians; Apache; Dropout Research; Education Work Relationship; Employment; Followup Studies; Graduate Surveys; High Schools; Independent Living; Learning Disabilities; Minority Groups; Substance Abuse; Transitional Programs; Wages
AbstractIn an effort to examine the transition status of Apache Native American school leavers, a 38-item survey collected information from 48 former students with and without learning disabilities. Results indicated the students with learning disabilities had higher rates of unemployment and substance abuse and were less likely to live independently or earn at or above the minimum wage. (Contains references.) (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Career Development for Exceptional Individuals" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: