Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJackson, Lewis; Ryndak, Diane Lea; Billingsley, Felix
TitelUseful Practices in Inclusive Education: A Preliminary View of What Experts in Moderate to Severe Disabilities Are Saying.
QuelleIn: Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps, 25 (2000) 3, S.129-41Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0274-7483
SchlagwörterEducational Innovation; Educational Strategies; Elementary Secondary Education; Inclusive Schools; Regular and Special Education Relationship; Related Services (Special Education); Severe Disabilities; Teacher Role; Teaching Methods
AbstractSixty-five experts in the moderate to severe disabilities field were asked their opinions on useful inclusive education practices across nine practice categories. Many of the identified practices require some level of educational service restructuring, including redefining the roles and functions of special and regular education teachers and related services personnel. (Contains references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: