Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWelner, Kevin G.
TitelThey Retard What They Cannot Repel: Examining the Role Teachers Sometimes Play in Subverting Equity-Minded Reforms.
QuelleIn: Journal of Negro Education, 68 (1999) 2, S.200-12Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-2984
SchlagwörterAbility Grouping; Black Students; Educational Change; Elementary Secondary Education; Equal Education; Parent Teacher Cooperation; Resistance to Change; School Desegregation; Teacher Role; Teachers; Track System (Education)
AbstractPresents a case study of one school district engaged in a reform designed to reduce ability grouping, noting teachers' and parents' role in undermining equity-minded change. The detracking was prompted by a federal court order as part of a larger desegregation case. Wealthy white parents were disproportionately heard by district policymakers, while low income families were disproportionately absent. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Negro Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: