Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHudson-Ross, Sally; Graham, Peg
TitelGoing Public: Making Teacher Educators' Learning Explicit as a Model for Preservice Teachers.
QuelleIn: Teacher Education Quarterly, 27 (2000) 4, S.5-24Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0737-5328
SchlagwörterConstructivism (Learning); Elementary Secondary Education; Higher Education; Preservice Teacher Education; Reflective Teaching; Student Teachers; Teacher Collaboration; Teacher Educators; Teacher Researchers; Teacher Role
AbstractHighlights the importance of teacher educators co-constructing knowledge with student teachers within reflective environments, examining co-teaching within a social constructivist framework in one teacher education program. The paper examines four primary roles for teacher educators as more experienced colleagues within a learning community: teacher researcher; reflective practitioner; member of a professional, collaborative learning community; and assessor in a constructivist classroom. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: