Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKahne, Joseph; Westheimer, Joel
TitelA Pedagogy of Collective Action and Reflection: Preparing Teachers for Collective School Leadership.
QuelleIn: Journal of Teacher Education, 51 (2000) 5, S.372-83Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4871
SchlagwörterLeitfaden; Cooperative Planning; Curriculum Development; Elementary Secondary Education; Higher Education; Nontraditional Education; Participative Decision Making; Preservice Teacher Education; Teacher Collaboration; Teacher Leadership; Theory Practice Relationship
AbstractDrawing on a study of an experimental teacher education program, the paper recommends changes that prepare new teachers to assume greater leadership responsibility, particularly for collaborative curriculum design and implementation. Teacher educators must model these practices in teacher education coursework. A pedagogy of collective action beginning with a process tying educational theory to practice for teacher education is suggested. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: