Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchoenfeld-Tacher, Regina; Persichitte, Kay A.
TitelDifferential Skills and Competencies Required of Faculty Teaching Distance Education Courses.
QuelleIn: International Journal of Educational Technology, 2 (2000) 1, S.1-16Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1327-7308
SchlagwörterCollege Faculty; Computer Assisted Instruction; Distance Education; Educational Theories; Higher Education; Instructional Design; Prior Learning; Teacher Attitudes; Teacher Competencies; World Wide Web
AbstractAnalyzes the differential skills and competencies required of faculty teaching distance education courses via the World Wide Web. The faculty perceptions of needed skills and competencies varied greatly and were found to be primarily influenced by their prior knowledge of instructional design strategies and distance education theories. Survey questions and faculty descriptions are appended. (Contains 31 references.) (Author/LRW)
AnmerkungenAvailable electronically: http://www.outreach.uiuc.edu/ijet/v2n1/schoenfeld-tacher index.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Educational Technology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: