Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTalbert-Johnson, Carolyn
TitelThe Political Context of School Desegregation: Equity, School Improvement, and Accountability.
QuelleIn: Education and Urban Society, 33 (2000) 1, S.8-16Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1245
SchlagwörterAcademic Achievement; Accountability; Educational Improvement; Educational Legislation; Educational Policy; Elementary Secondary Education; Equal Education; Federal Legislation; School Desegregation; Urban Schools
AbstractReviews the literature on the political context of school desegregation, including: the effect of federal involvement, the impact of policy on equitable opportunities for urban children; school reform and school achievement; and equity and accountability. Addresses the compatibility of educational improvement strategies and achievement in the reduction of inequitable treatment of minorities in urban schools. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Urban Society" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: