Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVass, E.; Schiller, D.; Nappi, A. J.
TitelThe Effects of Instructional Intervention on Improving Proportional, Probabilistic, and Correlational Reasoning Skills among Undergraduate Education Majors.
QuelleIn: Journal of Research in Science Teaching, 37 (2000) 9, S.981-95Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4308
SchlagwörterAcademic Achievement; Cognitive Development; Higher Education; Thinking Skills; Undergraduate Students; Undergraduate Study
AbstractInvestigates the effect of instruction to improve the reasoning skills of undergraduates majoring in education. Results indicate the lack of proficiency in formal reasoning by undergraduate education majors in the areas of proportional, probabilistic, and correlational reasoning. Also indicates that deficiencies in reasoning ability in these areas can be successfully addressed. (Contains 30 references.) (Author/YDS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research in Science Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: