Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSkinner, Christopher H.; Cashwell, Tammy H.; Skinner, Amy L.
TitelIncreasing Tootling: The Effects of a Peer-Monitored Group Contingency Program on Students' Reports of Peers' Prosocial Behaviors.
QuelleIn: Psychology in the Schools, 37 (2000) 3, S.263-70Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0033-3085
SchlagwörterBehavior Modification; Elementary School Students; Grade 4; Interpersonal Competence; Intervention; Peer Relationship; Prosocial Behavior
AbstractStudy examines a withdrawal design investigating a corollary system of student reports of peers' prosocial behaviors among fourth grade students. Although first intervention phase showed much variability, subsequent phases showed an intervention composed of public posting and interdependent group contingencies increased prosocial behavior reports. Discusses using this system to increase student and teacher awareness and reinforcement of incidental prosocial behaviors. (Author/JDM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Psychology in the Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: