Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChang, Mitchell J.
TitelDoes Racial Diversity Matter?: The Educational Impact of a Racially Diverse Undergraduate Population.
QuelleIn: Journal of College Student Development, 40 (1999) 4, S.377-95Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0897-5264
SchlagwörterCollege Environment; Diversity (Student); Educational Experience; Extracurricular Activities; Higher Education; Institutional Role; Outcomes of Education; Student Attitudes; Undergraduate Students
AbstractUsing data from a national survey of colleges and universities, examines the educational benefits of having a racially diverse student population. Results indicate a racially diverse student body has a positive effect on educational outcomes through its effects on diversity-oriented student activities and experiences. Discusses benefits of racial diversity within the context of institutional commitment to optimize racial encounters. (Contains 76 references and 5 tables.) (Author/GCP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of College Student Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: