Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPeterson, Karen M.; Cross, Larry F.; Johnson, E. Jean; Howell, Glenna L.
TitelDiversity Education for Preservice Teachers: Strategies and Attitude Outcomes.
QuelleIn: Action in Teacher Education, 22 (2000) 2, S.33-38Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-6620
SchlagwörterAttitude Change; Consciousness Raising; Cultural Awareness; Diversity (Student); Elementary Secondary Education; Higher Education; Multicultural Education; Preservice Teacher Education; Reflective Teaching; Student Teacher Attitudes; Student Teachers
AbstractAnalyzed the impact of emphasizing diversity in a foundations of education course. Various instructional strategies addressed issues of intolerance and promoted understanding of the importance of multicultural education for teachers. Students discussed the course's impact on their views, specifying which strategies had the most impact. Influential strategies included films/film discussion, group investigation presentations, and instructor and classmate stories. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Action in Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: