Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNewman, Richard S.
TitelSocial Influences on the Development of Children's Adaptive Help Seeking: The Role of Parents, Teachers, and Peers.
QuelleIn: Developmental Review, 20 (2000) 3, S.350-404Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0273-2297
SchlagwörterAdjustment (to Environment); Age Differences; Child Behavior; Child Development; Childhood Attitudes; Elementary School Students; Family School Relationship; Help Seeking; Helping Relationship; Individual Differences; Literature Reviews; Middle School Students; Parent Influence; Peer Influence; Social Influences; Socialization; Student Attitudes; Student Behavior; Teacher Influence; Theories
AbstractMaintains that adaptive help seeking exemplifies how elementary- and middle-school students regulate their own learning and intellectual development. Discusses how parents, teachers, and peers contribute to the development of children's skills and attitudes associated with adaptive help seeking. Traces early help-seeking behaviors in the home and links these behaviors to help-seeking behaviors in the classroom. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Developmental Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: