Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDudzinski, Maryann; Roszmann-Millican, Michele; Shank, Kathlene
TitelContinuing Professional Development for Special Educators: Reforms and Implications for University Programs.
QuelleIn: Teacher Education and Special Education, 23 (2000) 2, S.109-24Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0888-4064
SchlagwörterLeitfaden; Academic Standards; Accountability; Disabilities; Educational Change; Educational Innovation; Elementary Secondary Education; Higher Education; Inservice Teacher Education; Outcomes of Education; Professional Development; Special Education Teachers; Teacher Certification
AbstractThis article focuses on proposed reforms for the continuing professional development stage of the teacher preparation continuum. It includes information on performance standards practicing special educators will need to address, proposed changes in licensure and certification, and proposed reforms in continuing professional development requirements for career advancement of advanced certification. (Contains references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Education and Special Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: