Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWaldrip, Bruce G.; Fisher, Darrell L.
TitelStudent Perceptions of Teacher-Student Interpersonal Behaviour and Classroom Learning Environment in Metropolitan and Country Schools.
QuelleIn: Education in Rural Australia, 10 (2000) 1, S.13-29Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1036-0026
SchlagwörterAcademic Achievement; Classroom Communication; Classroom Environment; Foreign Countries; Rural Urban Differences; School Attitudes; Secondary Education; Secondary School Students; Student Attitudes; Teacher Behavior; Teacher Student Relationship; Australia
AbstractThe newly developed Cultural Learning Environment Questionnaire (CLEQ) and other measures were administered to 2,023 secondary students in 39 urban, provincial, rural, and mining-town schools in Western Australia. Rural students were least likely to perceive positive teacher-student interpersonal behaviors. Certain CLEQ scales were related to student attitude toward science and achievement of enquiry skills. (Contains 48 references.) (SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education in Rural Australia" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: