Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHesch, Rick
TitelMass Testing and the Underdevelopment of Inner-City Communities.
QuelleIn: Alberta Journal of Educational Research, 46 (2000) 1, S.49-64Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-4805
SchlagwörterStellungnahme; American Indian Education; Classroom Environment; Cultural Differences; Culturally Relevant Education; Educational Needs; Educationally Disadvantaged; Elementary Secondary Education; Equal Education; Foreign Countries; High Stakes Tests; Inner City; Lower Class Students; National Standards; Poverty; Racial Bias; Social Differences; Standardized Tests; Urban Education; Canada (Winnipeg)
AbstractMass testing as a phenomena of global educational restructuring exacerbates social class differences. This phenomenon is examined via inner-city Winnipeg's experience, cross-cultural educational literature, and the Manitoba government's tendency to reinforce the underdevelopment of core area regions. Emerging resistance to educational homogenization and the need for a wholesale transformation of the social economy is discussed. (Contains 75 references.) (TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Alberta Journal of Educational Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: