Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYoung, Clifford O., Sr.; Young, Laura Howzell
TitelAssessing Learning in Interactive Courses.
QuelleIn: Journal on Excellence in College Teaching, 10 (1999) 1, S.63-75Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1052-4800
SchlagwörterEvaluation Methods; Graduate Study; Higher Education; Interaction; Learning Processes; Outcomes of Education; Questionnaires; Student Evaluation; Student Participation; Teaching Methods; Teaching Models; Test Validity
AbstractArgues that new "learning" paradigms are needed to assess new kinds of educational practices. Uses Instruction Model-Learning Model Questionnaire and the Student Evaluation of Teaching Effectiveness to compare traditional vs. interactive teaching methods in a graduate (n=94) public policy analysis course; finds neither effectively measures learning promoted under the new paradigm or the efficacy of interactive teaching methods. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal on Excellence in College Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: