Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStairs, Arlene; Peters, Margaret; Perkins, Elizabeth
TitelBeyond Language in Indigenous Language Immersion Schooling.
QuelleIn: Practicing Anthropology, 21 (1999) 2, S.44-47Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0888-4552
SchlagwörterAmerican Indian Education; Cultural Maintenance; Culturally Relevant Education; Educational Practices; Elementary Education; Family School Relationship; Immersion Programs; Language Maintenance; Nontraditional Education; Reservation American Indians; School Community Relationship
AbstractThe Akwesasne Freedom School, on the Akwesasne Mohawk reservation (New York and Canada), is an independent immersion school that preserves not only the Mohawk language but also socialization patterns, styles of interpersonal relations, ethical principles, and aesthetic sensibilities. The curriculum is based on the Iroquoian Thanksgiving Address, students have input into their work, and interpersonal and kin relations drive school practice. (TD)
AnmerkungenSociety for Applied Anthropology Business Office, P.O. Box 24083, Oklahoma City, OK 73124-0083, Tel: 405-843-5113 (annual subscription: ind. $18.00, inst. $30.00; back issues: $7.50 each).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Practicing Anthropology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: