Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSarouphim, Ketty M.
TitelInternal Structure of DISCOVER: A Performance-based Assessment.
QuelleIn: Journal for the Education of the Gifted, 23 (2000) 3, S.314-27Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-3532
SchlagwörterAbility Identification; American Indians; Elementary Education; Gifted; Hispanic Americans; Intelligence Differences; Intelligence Tests; Minority Group Children; Multiple Intelligences; Navajo (Nation); Performance Based Assessment; Test Validity
AbstractA study involving 257 Navajo and Mexican-American elementary students investigated the internal structure of the DISCOVER assessment, a performance-based assessment grounded in Gardner's theory of multiple intelligence. Results showed low interrating correlations among the five assessment activities, indicating students gifted in one intelligence were not necessarily gifted in others. (Contains extensive references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal for the Education of the Gifted" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: