Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enScott, Cheryl M.; Windsor, Jennifer
TitelGeneral Language Performance Measures in Spoken and Written Narrative and Expository Discourse of School-Age Children with Language Learning Disabilities.
QuelleIn: Journal of Speech, Language, and Hearing Research, 43 (2000) 2, S.324-39Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1092-4388
SchlagwörterAge Differences; Communication Skills; Difficulty Level; Elementary Education; Expressive Language; Grammar; Language Acquisition; Language Impairments; Learning Disabilities; Narration; Speech Communication; Writing Skills
AbstractThis study compared spoken and written narratives of school-age children (N=20) with language learning disabilities (LLD) with chronological age (CA) and language-age (LA) peers. For the spoken summary, productivity measures and grammatical complexity were significantly lower for children with LLD than for CA children. Expository writing was exceedingly difficult for many LLD and LA children. (Contains references.) (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Speech, Language, and Hearing Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: