Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNassaji, Hossein; Swain, Merrill
TitelVygotskian Perspective on Corrective Feedback in L2: The Effect of Random versus Negotiated Help on the Learning of English Articles.
QuelleIn: Language Awareness, 9 (2000) 1, S.34-51Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0965-8416
SchlagwörterConsciousness Raising; Determiners (Languages); English (Second Language); Error Correction; Feedback; Korean; Metalinguistics; Second Language Learning; Tutoring; Uncommonly Taught Languages; Writing Skills
AbstractExamined whether negotiated help provided within the learners' zone of proximal development (ZPD) is more effective than help provided randomly and irrespective of the learners' ZPD. Data were collected during tutorial sessions on writing English compositions by two Korean learners of English. Findings provide support for a consciousness raising view of language learning. (Author/VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language Awareness" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: