Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrickhouse, Nancy W.; Dagher, Zoubeida R.; Letts, William J. IV; Shipman, Harry L.
TitelDiversity of Students' Views about Evidence, Theory, and the Interface between Science and Religion in an Astronomy Course.
QuelleIn: Journal of Research in Science Teaching, 37 (2000) 4, S.340-62Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4308
SchlagwörterAttitudes; Concept Formation; Epistemology; Higher Education; Learning Processes; Religion; Science Education; Science Process Skills; Scientific Concepts; Scientific Principles; Theories; Thinking Skills
AbstractExamines the growth in students' understanding about the nature of astronomy in a one-semester college course. Discusses how students respond to instruction with regard to the extent to which they demand and examine evidence used for justifying claims, integrate scientific and religious views, and distinguish between scientific and nonscientific theories. (Contains 50 references.) (Author/WRM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research in Science Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: