Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPena, Robert A.
TitelA Case Study of Parental Involvement in a Conversion from Transitional to Dual Language Instruction.
QuelleIn: Bilingual Research Journal, 22 (1998) 2-4, S.237-59Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1523-5882
SchlagwörterCooperative Planning; Educational Change; Educational Cooperation; Elementary Education; Mexican American Education; Mexican Americans; Parent Attitudes; Parent Participation; Parent School Relationship; Program Development; Teacher Attitudes; Two Way Immersion Programs
AbstractA case study examined interactions between elementary school staff and 18 Mexican American parents during the school's conversion to a dual language program. Although parents were included in program planning, parental satisfaction and involvement declined with time. Analysis suggests that parents were alienated as educators' ideals were overridden by organizational imperatives to accomplish specific ends. (Contains 31 references.) (SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Bilingual Research Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: