Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSpillane, James P.
TitelA Fifth-Grade Teacher's Reconstruction of Mathematics and Literacy Teaching: Exploring Interactions among Identity, Learning, and Subject Matter.
QuelleIn: Elementary School Journal, 100 (2000) 4, S.307-30Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-5984
SchlagwörterChange Agents; Educational Policy; Elementary Education; Elementary School Teachers; Grade 5; Learning Experience; Literacy; Literacy Education; Mathematics Curriculum; Mathematics Education; Teacher Behavior; Teaching (Occupation); Teaching Experience
AbstractExplored the interaction between the subject-matter contexts of a teacher's work and her identity as teacher and learner. Observations of teacher responses to new state and district instructional policies regarding literacy and mathematics instruction revealed that her identity as a teacher and learner about teaching differed substantially between the two subjects areas. (LBT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Elementary School Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: