Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHyslop-Margison, Emery J.
TitelThe Employability Skills Discourse: A Conceptual Analysis of the Career and Personal Planning Curriculum.
QuelleIn: Journal of Educational Thought/Revue de la Pensee Educative, 34 (2000) 1, S.59-72Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0701
SchlagwörterCanadian Studies; Curriculum Evaluation; Educational Practices; Employment Potential; Job Skills; Job Training; Moral Issues; Student Needs; Vocational Education; Canada
AbstractStates that British Columbia's Career and Personal Planning curriculum commits two fundamental mistakes in its classification of employability skills by: incorrectly conflating distinct categories of concepts under the general rubric of generic skills; and categorizing attitudes, values, and dispositions as skills. Reveals how these category mistakes may prevent students from achieving program objectives, and circumvents critical moral considerations. (Contains 17 references.) (VWC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Thought/Revue de la Pensee Educative" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: