Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSalazar, Jesus Jose
TitelA Longitudinal Model for Interpreting Thirty Years of Bilingual Education Research.
QuelleIn: Bilingual Research Journal, 22 (1998) 1, S.19-30Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1523-5882
SchlagwörterBilingual Education; Bilingual Education Programs; Data Interpretation; Educational Research; Effect Size; Elementary Secondary Education; Longitudinal Studies; Meta Analysis; Power (Statistics); Program Evaluation; Research Methodology
AbstractPower analysis of studies in Greene's meta-analysis of bilingual education programs found that many studies of the past 30 years were statistically weak and uninterpretable. Effect size analysis of Thomas and Collier's 15-year study found that their longitudinal model best explains 30 years of bilingual education research and can serve as a heuristic framework for evaluation of Title VII programs. (Author/SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Bilingual Research Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: