Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCifuentes, Lauren; Murphy, Karen L.
TitelPromoting Multicultural Understanding and Positive Self-Concept through a Distance Learning Community: Cultural Connections.
QuelleIn: Educational Technology Research and Development, 48 (2000) 1, S.69-83Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1042-1629
SchlagwörterComputer Assisted Instruction; Curriculum Development; Distance Education; Elementary Secondary Education; Hispanic Americans; Instructional Effectiveness; Interactive Video; Learning Activities; Multicultural Education; Multimedia Instruction; Self Concept; Teacher Collaboration; Texas
AbstractExplores the effectiveness of distance learning and multimedia technologies in facilitating an expanded learning community between geographically separated elementary and secondary schools with Hispanic students in Texas. Highlights include the Cultural Connections program; teacher collaboration; curricular activities; identity-forming multicultural activities; interactive videoconferencing; multicultural understanding; and students' positive self-concept. (Contains 52 references.) (Author/LRW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Technology Research and Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: