Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHemby, K. Virginia
TitelDesigning Programs for Computer-Anxious Adults: The Trainer's Dilemma.
QuelleIn: TechTrends, 43 (1999) 6, S.32-34Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdult Education; Adult Learning; Adult Students; Computer Anxiety; Computer Attitudes; Computer Literacy; Instructional Effectiveness; Instructional Innovation; Teaching Methods; Training
AbstractSuggests these teaching strategies for reducing computer anxiety of adult learners and enhancing the opportunity for learning: use humor whenever possible; demystify the computer; determine students' fears; begin with the basics; avoid computer jargon; measure instructional pace; avoid stimulus overload and instructions that sound like warnings; encourage practice, learning partnerships and group work; reserve time for open discussion; and reassure trainees. (AEF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: