Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArtiles, Alfredo J.; Trent, Stanley C.; Hoffman-Kipp, Peter; Lopez-Torres, Laura
TitelFrom Individual Acquisition to Cultural-Historical Practices in Multicultural Teacher Education.
QuelleIn: Remedial and Special Education, 21 (2000) 2, S.79-89Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0741-9325
SchlagwörterStellungnahme; Cultural Differences; Cultural Influences; Educational Practices; Elementary Secondary Education; Evaluation Methods; Higher Education; History; Multicultural Education; Preservice Teacher Education; Research Design; Student Evaluation; Theories
AbstractThis article proposes a reconceptualization of multicultural teacher education and summarizes basic principles of cultural-historical theory. It also considers how cultural-historical theory can inform research design and offers examples from a preservice teacher education course of how constructs from cultural-historical theory can be used to assess teacher learning about multicultural issues. (Contains extensive references.) (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Remedial and Special Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: