Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTheobald, Paul; Curtiss, Jim
TitelCommunities as Curricula.
QuelleIn: FORUM for Applied Research and Public Policy, 15 (2000) 1, S.106-11Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0887-8218
SchlagwörterStellungnahme; Academic Standards; Active Learning; Citizenship; Constructivism (Learning); Elementary Secondary Education; Place Based Education; Role of Education; Rural Schools; School Community Relationship
AbstractCommunity-oriented pedagogy, or place-based schooling, uses schools as a source of community renewal, not community disintegration; allows students to construct their own understandings through interaction with the community environment; creates creative and critical thinkers who can also meet academic standards; and addresses our society's individualistic shortcomings. Rural examples of successful community-based curricula are described. (SV)
AnmerkungenFORUM for Applied Research and Public Policy, P.O. Box 1726, Knoxville, TN 37901-1726 (1-year subscription: U.S. $48, foreign $60; current issue: U.S. $15, foreign $18; back issue: U.S. $21, foreign $24).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "FORUM for Applied Research and Public Policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: