Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKranzler, John H.; Miller, M. David; Jordan, LuAnn
TitelAn Examination of Racial/Ethnic and Gender Bias on Curriculum-Based Measurement of Reading.
QuelleIn: School Psychology Quarterly, 14 (1999) 3, S.327-42Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1045-3830
SchlagwörterBlack Students; Curriculum Based Assessment; Elementary Education; Racial Bias; Reading Achievement; Sex Bias; Validity; White Students
AbstractExamines racial/ethnic and gender bias on curriculum-based measurement (CBM) of reading with African American and Caucasian students across grades 2-5. Results indicate that CBM fails as an unbiased indicator of current reading comprehension. Although no evidence of bias was found at grades 2 and 3, intercept bias was found for racial/ethnic groups at grade 4 and 5, and intercept and slope bias were found for gender at Grade 5. (Author/MKA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Psychology Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: