Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStevenson, David Lee; Schiller, Kathryn S.
TitelState Education Policies and Changing School Practices: Evidence from the National Longitudinal Study of Schools, 1980-1993.
QuelleIn: American Journal of Education, 107 (1999) 4, S.261-88Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0195-6744
SchlagwörterEducational Change; Elementary Secondary Education; Graduation Requirements; Information Dissemination; Longitudinal Studies; Public Education; School Based Management; Scores; State Government
AbstractUsing data from the National Longitudinal Study of Schools, researchers examined the relationship between three state policies (graduation requirements, test score dissemination, and site-based management) and changes in school practices between 1980-93. Results indicate that state policies influenced school practices in policy specific domains, rather than having diffuse effects on the organization of schools. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: