Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTardif, Twila; Wellman, Henry M.
TitelAcquisition of Mental State Language in Mandarin- and Cantonese-Speaking Children.
QuelleIn: Developmental Psychology, 36 (2000) 1, S.25-43Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0012-1649
SchlagwörterAge Differences; Cantonese; Cognitive Development; Cognitive Processes; Cultural Differences; Language Acquisition; Mandarin Chinese; Theories; Toddlers
AbstractMental state language was examined in Mandarin- speaking and Cantonese-speaking toddlers. Results suggested that theory-of-mind development was similar to that in English, with early use of desire terms followed by other mental state references. Much earlier emergence of desire terms and infrequent use of thinking terms suggests cultural variations in timing of beginning and end points in children's theory-of-mind development. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Developmental Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: