Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHutchinson, Nancy L.; Martin, Andrea K.
TitelFostering Inclusive Beliefs and Practices during Preservice Teacher Education through Communities of Practice.
QuelleIn: Teacher Education and Special Education, 22 (1999) 4, S.234-50Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0888-4064
SchlagwörterCase Method (Teaching Technique); Disabilities; Educational Practices; Elementary Education; Higher Education; Inclusive Schools; Preservice Teacher Education; Preservice Teachers; Teacher Attitudes
AbstractA teacher education field-based course undertook to foster the beliefs and practices of 28 elementary preservice teachers on inclusion. Candidates discussed dilemma cases about experiences with inclusion in communities of practice, on-campus, and in schools. Themes indicated maintaining a critical stance, questioning one's own assumptions, and recognizing unresolved ambiguities. (Contains references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Education and Special Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: